reklama

Klobúk dole...

Poznáte živočíšny druh nazývaný "tiežpodnikateľ"? Ja som si toto oslovenie zaužívala pre tých, ktorí pozerajú len na to, ako rýchlo zarobiť a veľa sa nenarobiť. Zákazník je pre nich niečo druhoradé a otravné. Pritom zabúdajú na dôležitú skutočnosť, že každý zákazník sa dá oklamať, ale iba raz. O to viac ma poteší, keď sa stretnem s podnikateľom, ktorý chápe, že zákazník je ten, od ktorého závisí jeho budúcnosť. Našťastie, aj takých je čoraz viac.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Od malička nosím okuliare a každý, kto ich nosí tiež, vie, že byť "okuliarnikom" nie je lacný špás. Samotné rámy sú pomerne drahé a ak niekto potrebuje špeciálnu úpravu skiel, tak musí vziať veľké kladivo a rozbiť malé prasiatko, do ktorého si roky šetrí. Prasiatko som rozbila aj ja a namierila som si to do jednej z optík pomerne známej siete.

Za dva rámy, z ktorých jeden bol "zdarma" plus za špeciálne sklá, na ktoré ma nahovorila predavačka, som zaplatila...no, povedzme, že slušnú sumu. A tešila som sa na krásne nové okuliarky, ktoré mali byť hotové "taaak, do dvoch týždňov....". Po mojich opakovaných urgenciách som sa k nim po dvoch mesiacoch konečne dostala. Malo to však háčik. Jedny okuliare boli naozaj dobré, príjemne sa mi cez nich pozeralo a bola som spokojná. Tie druhé, ktoré mali byť presne také isté, však mierne skresľovali obraz a nebolo príjemné cez nich pozerať. Na túto skutočnosť som upozornila optičku, ktorá mi ich odovzdávala. Pokrútila hlavou, že to nie je možné a že nech ich len pekne pár dní nosím a oči si zvyknú. Na moju otázku, prečo mi potom neprekážajú tie druhé okuliare, keď sú úplne rovnaké, mi nevedela odpovedať. Tak som si povedala, že za skúšku nič nedám a poslušne som okuliare začala nosiť. Vydržala som až jeden deň, počas ktorého som mala pocit, že škúlim a podľa vyjadrenia kolegyne som sa aj divne tvárila a nakláňala hlavu. Skrátka sexica v nových okuliaroch. Večer som išla do optiky podať reklamáciu. Reklamáciu som podať mohla, ale kolegyňa ktorá to prešetrí tam bude bohviekedy a dioptrie sú v poriadku a to si len musím zvyknúť, lebo aj tak oni s tým nič neurobia atď....Na reklamácii som napriek tomu trvala. Po mesiaci som dostala vyjadrenie, že okuliare sú v poriadku a že pre mňa už nič viac urobiť nemôžu. Nechápala som, čo viac, keďže pre mňa ešte nič neurobili. Rozmýšľala som, čo podniknúť ďalej a na akú inštitúciu sa obrátiť, keďže doposiaľ som s takým niečim nemala skúsenosť. Zatiaľ som nosila len tie dobré okuliare.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

O nejaký čas, keď som v meste prechádzala okolo inej optiky, napadlo mi, že sa opýtam na názor tam. Na druhý deň som tam zašla. Hneď na úvod som povedala, že by som si chcela len dať preskúšať okuliare, ktoré neboli kúpené u nich, ale v pôvodnej optike mi nechcú uznať reklamáciu. Čakala som, že ma pošlú preč s tým, že nebudú riešiť reklamáciu, ktorá sa ich vôbec netýka. No stal sa pravý opak. Asi trištvrťhodinu sa mi venovali dve milé a veľmi ochotné optičky, ktoré premeriavali dioptrie, nejaké vycentrovanie a ďalšie záležitosti, ktorým som nerozumela. Hľadali možné príčiny a nejaké dobré riešenie. Pre istotu som ich viackrát upozornila, že naozaj nereklamujem tovar zakúpený u nich, aby som predišla prípadnému nedorozumeniu. Nakoniec povedali, že ich merania tiež nepreukazujú nejaký závažný nedostatok, ale že vycentrovanie nie je celkom presné a problém by mohol byť aj v samotnom materiáli, z ktorého sú sklá vyrobené. Dohodli sme sa, že mi sklá vymenia a uvidíme. Hneď na druhý deň ráno som od nich dostala smsku, že moje okuliare sú hotové. Prišla som si pre nich a ukázalo sa, že výmena skiel naozaj pomohla. Pravdepodobne bol chybný materiál, z ktorého boli tie pôvodné vyrobené. Najväčším prekvapením však pre mňa bolo to, že za tútu službu odo mňa nechceli prijať ani cent. Pani, ktorá ma vybavovala (možno to bola majiteľka, neviem) povedala: "Ak si inde nevedia vážiť zákazníka, tak to je ich problém. My si zákazníkov vážime, a preto to prijmite od nás ako náhradu, keďže za tie pôvodné okuliare ste zaplatili viac než dosť." Vtedy mi naozaj padla sánka a od toho času som ostala ich vernou zákazníčkou a odporúčam ich aj všetkým známym. Takto si ja predstavujem zákaznícky orientovaný prístup. Takže, klobúk dole..:).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A čo tá pôvodná optika? Viem, poviete si, mala som tam nabehnúť, kričať, dupkať, vyhrážať sa. Možno áno. Možno po zásahu obchodnej inšpekcie (ak to vôbec pod ňu spadá) by som uspela. Možno niekto iný by s chuťou zaangažoval aj médiá. Ja si však myslím, že s takým prístupom nepotrvá dlho a potrestajú sa sami. Keď idem okolo, vždy majú prádzno....

Eva Jochmannová

Eva Jochmannová

Bloger 
  • Počet článkov:  16
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Život ma baví. Somtvrdohlavá a rada si veci odskúšam na vlastnej koži. Nemám rada ľudskú hlúposť, závisť a francúzske zemiaky. Mám rada modrú farbu, vôňu húb v lese a cestovnú horúčku. "Lebo je lepšie zadkom pohnúť, ako na ňom iba sedieť." (Boris Filan) Zoznam autorových rubrík:  Moje srdcovkyTo je životTúlavé topánky

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu